مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي گوشی موبایل سامسونگ گالکسی گرند 2
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: گوشی موبایل سامسونگ گالکسی گرند 2

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2014
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    137422
    نوشته ها
    10
    می پسندم
    0
    سپاس از شما
    12 بار در 9 پست
    كشور
    Aaland
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    اپراتور
    Albania
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    گوشی موبایل سامسونگ گالکسی گرند 2

    Samsung Galaxy Grand یک تلفن همراه Samsung با صفحه نمایش بگذارد برای عموم مردم در فصل گذشته بود که می‌توانست یک اسلات به SIM اضافی را نیز در اختیار شما قرار دهد. با این حال آن را نمی‌توان هم رده زوج Galaxy Mega دانست و در عوض روی قطر صفحه 5-inches متوقف شده است. امسال، Galaxy Grand 2 باید از هر نظر بهتر باشد تا توجه کسانی را جلب کند که تمایل دارند گوشی های دارای صفحات بزرگ‌تر و قیمت‌های مناسب‌تری داشته باشند.
    همچنین از نظر ظاهری، تنها دستگاه‌های جدید در جدول ما از آن بهتر هستند. Grand 2 هر جنبه ممکن را بهبود داده است. در آن از یک نمایشگر 5.25" استفاده شده است بدون آنکه بدنه چندان بزرگ‌تر شود- مدل امسال تنها کمی بلندتر است. گوشه‌های آن باریکتر شده‌اند و رزولوشن از WVGA (480 x 800) تا 720p ارتقا پیدا کرده است و منجر به یک تراکم پیکسل بسیار مناسب‌تر 280ppi شده است (که در نسخه اول، 187ppi بود).
    طرح آن نیز بسیار بهبود یافته است. در آن از یک چرم دوخته شده مصنوعی در قسمت پشت و شیشه نسل قبل در قسمت جلو استفاده شده است. دوربین نیز مشابه نسل قبل است اما پردازش آن بهتر شده است، Cortex-A9 CPU دو هسته‌ای ساخته Broadcom در آن با یک Cortex-A7 چهار هسته ای ساخته Qualcomm جایگزین شده است.
    ویژگی‌های کلیدی:

    • GSM/GPRS/EDGE چهار باند؛ 3G چهار باند با HSPA، LTE
    • dual-SIM آپشنال
    • صفحه نمایش لمسی 5.25" 16M-color 720p، 280ppi
    • Android OS v4.3 Jelly Bean با اینترفیس کاربری TouchWiz
    • 1.2GHz Cortex-A7 CPU چهار هسته‌ای، Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400
    • 1.5GB رم
    • دوربین اتوفوکوس 8MP با فلش LED، ضبط ویدئو 1080p در 30fps
    • دوربین جلو 1.9MP
    • 1.9MP با A-GPS، GLONASS
    • حافظه داخلی 8GB
    • اسلات کارت microSD
    • microUSB v2.0
    • Bluetooth v4.0
    • رادیو استریو FM
    • فیش آدیو 3.5mm استاندارد
    • سنسور شتاب سنج و مجاورت
    • باتری 2,600mAh؛ که توسط کاربر قابل جایگزینی است

    معایب اصلی

    • تنها 5 گیگابایت حافظه داخلی برای کاربر در دسترس است.
    • عدم وجود KitKat
    • یک صفحه نمایش با ضریب انعکاس بالا و قابلیت خوانایی ضعیف در زیر نور خورشید

    در اینجا می‌رسیم به باتری، که احتمالاً بهترین بهسازی انجام شده بوده است-از 2,100mAh تا 2,600mAh؛ که شیاد بتواند رزولوشن بالاتر و چهار هسته مورد استفاده را پشتیبانی کند.
    در خصوص موضوع مهم قیمت، باید بگوییم که Galaxy Grand 2 چندان قیمت بالایی ندارد و از حدود €250 آغاز می‌شود، در حالی که در حال حاضر قیمت Grand، €160 است. همچنین یک نسخه dual-SIM نیز وجود دارد-در حقیقت این چیزی است که ما آن را تحت عنوان Duos مورد بررسی قرار می‌دهیم.
    بدون شک، Samsung به‌خوبی توانست یک بسته کاملاً مناسب را به دست مشتری برساند. بااین‌حال نمی‌توان این حوزه را رده ای با یک قهرمانان دانست؛ دامنه Android پر است از رقبای قدرتمند، بخصوص در این دامنه قیمت. Sony دارای ابزارهای خود است و HTC نیز در این میان حرفی برای گفتن دارد. خود Samsung نیز گزینه‌های زیادی برای عرضه به مشتری دارد.
    Galaxy Grand 2 ظاهراً تمام ابزارهای موجود برای برجستگی در بازار را دارد، اما پیش از هر گونه قضاوتی نیازمند نگاهی دقیق‌تر می‌باشد. در بخش بعدی به طراحی و کیفیت ساخت می‌پردازیم.
    یک نمای 360 درجه از Samsung Galaxy Grand 2
    با اندازه 146.8 x 75.3 x 8.9mm، نمیتوان Galaxy Grand 2 را گوشی کوچکی دانست، اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم می‌بینیم که Galaxy Grand نیز دارای اندازه مشابه بوده است (و البته ضخیم در) در حالی که یک نمایشگر 5" و باتری 2,100mAh را در اختیار دارد. Samsung قطر صفحه نمایش را تا 5.25" بالا برده است و در عین حال یک باطری قوی‌تر 2,600mAh را در آن گنجانده است، بدون آنکه حجم زیادی در دستگاه اضافه شود- تنها یک گرم بیشتر. Galaxy Grand 2 دارای ضخامت 8.9 mm است.
    طراحی
    Samsung بدون آن که چندان از زبان طراحی خود دور شود، تلاش کرده است طرح Grand را بهبود بخشد. در مقایسه با مدل فصل گذشته، Galaxy Grand 2 باریک‌تر و بلندتر شده است و شکیل تر به نظر می‌رسد، که البته در این میان گوشه‌های کوچک‌تر آن نیز نقش زیادی دارند.
    قسمت پشت آن دارای یک شکل انحنای ظریف می‌باشد، اما بافت ریز جدید آن می‌تواند حس کیفیت بالاتری را به شما ببخشد. در آن از گوشی های رده بالاتر کپی برداری شده است، و یک چرم مصنوعی به کار گرفته شده که البته این بار سخت‌تر است و حالت چربی کمتری دارد.
    اطراف این گوشی دارای پردازش نرمی هستند-برخلاف گوشه‌های شیاردار Note 3. دکمه ها لعاب دار شده اند اما همچنین حس خوبی می‌دهند.
    Grand جدید ، با اندازه باریک‌تر و انحنای کمتر، کمی خشن تر به نظر می‌رسد- به‌معنای خوب کلمه. با این حال گوشه‌های باریک هستند که بیشترین تفاوت را ایجاد کرده‌اند. صفحه بزرگ‌تر چندان ابعاد را بالا نبرده است- تنها فضای خالی کمتری در زیر صفحه نمایش قرار دارد. با این حال همه کنترلگر ها و سنسور های دستگاه اول به خوبی در اینجا جای داده شده‌اند؛ یک دکمه فیزیکی Home، دو دکمه فشاری، بلندگو، سنسورهای نور محیطی و مجاورت.
    نمایشگر یک گام به جلو رفته است
    Galaxy Grand 2 صفحه نمایش را از نظر اندازه و رزولوشن بروز رسانی کرده است. ارتقا از WVGA (480 x 800) در اندازه 5.0" به 720p (1280 x 720) در اندازه 5.25" منجر به افزایشی در حدود 100ppi می‌شود. صفحه نمایش Galaxy Grand 2 که رزولوشن آن تنها کمی کمتر از Retina است، وضوح خوبی دارد- که البته می‌توان آن را بالاترین بروز رسانی دانست که در نسل دوم عرضه شده است.
    کیفیت عکس خوب است، حتی اگر در حد بهترین دستگاه‌های موجود نباشد. کنتراست در حد متوسط و زوایای دید خود هستند. رنگ‌ها نیز به طور کلی مناسب می‌باشند.
    انعکاس پذیری صفحه نمایش بالا تشخیص داده شد، و قابلیت خوانایی آن در زیر نور خورشید کاملاً تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
    عمر باطری
    Galaxy Grand 2 از یک بطری جدید 2,600mAh استفاده می‌کند. ادعای سامسونگ عبارتست از رقم 370 ساعت حالت آماده به کار (standby) با دو سیم کارت و زمان مکالمه 17 ساعت.
    آزمایشات ما زمان مکالمه جالب توجه 20 ساعت و بازدهی مناسبی را در مرور وب و نمایش ویدئو نشان دادند. با این حال شرایط آماده به کار در حالت دو سیم کارت مجموعاً 45 ساعت را به ما داد. این مدتی است که گوشی در بین دو بار شارژ دوام می‌آورد اگر شما یک ساعت مکالمه، مرورگری وب و نمایش ویدئو در هر روز داشته باشید.
    معیارهای مصنوعی و بازدهی
    Samsung Galaxy Grand 2 با استفاده از تراشه متوسط Snapdragon 400 کار می‌کند و چهار هسته Cortex-A7 CPU، گرافیک Adreno 305 و 1.5GB رم را استفاده می‌کند. ما پیشتر S400 را در عمل روی Motorola Moto G آزموده ایم و عملکرد خوبی را در آن مشاهده کردیم. Galaxy Grand 2 دارای یک حافظه 1.5GB RAM است که به کنترل صفحه نمایش رزولوشن-بالاتر آن کمک می‌کند. ما پیش‌تر مشاهده کردیم که Android 4.3 Jelly Bean به همراه TouchWiz عملکرد خوبی روی Galaxy Grand 2 داشت. پس در اینجا به بررسی بازدهی خام این گوشی هوشمند می‌پردازیم.
    هسته‌های پردازشگر Cortex-A7 با سرعت 1.2GHz می‌توانند عملکرد متوسطی را در نزدیکی همتایان Cortex-A9 خود به دست بدهند، و مزیت مضاعف آن‌ها، مصرف برق پایین‌تر است.
    آزمایش اول ما مرتبط است با بازدهی تک هسته‌ای، که در آن نمره Grand 2 مشابه اغلب رقبای استفاده‌کننده از Cortex-A7 مثل Moto G و Xperia C می‌باشد.
    در ادامه ما چهار هسته را در نسخه چند هسته‌ای معیار Linpack مورد بررسی قرار دادیم. Galaxy Grand 2 با Moto G که از S400 استفاده کند، هم رده بود، اما ظاهراً در پشت اغلب دستگاه‌های چهار هسته قرار می‌گرفت که تاکنون آن‌ها را آزمایش کرده بودیم.
    ما همچنین معیار GeekBench 3 CPU را نیز اجرا کردیم. باز هم Galaxy Grand 2 هم راستای نمره Cortex-A7 چهار هسته ای به‌کارگرفته شده روی Moto G, Xperia C و Oppo R819 بود.
    AnTuTu 4 بازدهی کلی ابزار را (به جای بازدهی منفرد CPU ) می آزماید و گوشی Samsung Galaxy Grand 2 نمره‌ای نصف تراشه های Snapdragon 800 را دریافت کرد. آزمون Quadrant فعالیتی همانند AnTuTu دارد، اما Galaxy Grand 2 نمره جالبی در آن دریافت نکرد، هر چه که نمره آن به طور کامل منطبق بود با Moto G.
    در اینجا می‌خواهیم واحد پردازش گرافیک Adreno 305 را بررسی کنیم. ما هر دو آزمون معیار GFX را در حالت خارج از صفحه بررسی کنیم که به بررسی قدرت خام GPU می‌پردازند. Galaxy Grand 2 به طور کامل با Moto G همگام بود، در حالی که Adreno 305 عملکردی بهتر از PowerVR SGX544 GPU داشت که روی Xperia C MT6589 یافت می‌شود.
    سپس تا دوباره آن‌ها را این بار به صورت درون صفحه‌ای اجرا کردیم. به واسطه رزولوشن HD، که نمره Adreno 330 GPU را در تراشه‌های Snapdragon 800 نصف می‌کند، Galaxy Grand 2 عملکرد مناسب‌تری در این زمینه داشت.
    ما همچنین معیار Epic Citadel را با تنظیمات کیفیت فوق بالا، مورد استفاده قرار داد. در این حوزه، Galaxy Grand 2 نشان داد که هر چند GPU ممکن است نتواند رزولوشن 1080p را به دست آورد، اما تراشه گرافیکی Adreno 305 نرخ فریم کاملاً مناسبی را روی نمایش رزولوشن HD حاصل می‌آورد. و همچنین می‌توان گفت که در حقیقت این مسئله است که اهمیت دارد.
    بازدهی JavaScript در مرورگر پیش‌فرض وب Galaxy Grand 2 بسیار مناسب است و منطبق با انواع چهار دسته ای Snapdragon S4 می‌باشد.
    معیار ترکیبی BrowserMark 2 نتایج فوق‌العاده را به دست آورد که بسیار نزدیک بود به انواع S600 ، مانند Motorola Moto G.
    در آخر، Galaxy Grand 2 در مرکز جدول معیار مرورگر Vellamo قرار گرفت.
    شاید Samsung Galaxy Grand 2 رویایی نباشد که دنبال کنندگان این معیارها در پی آن هستند، اما به هیچ وجه نمی‌توان از قدرت آن ناراضی بود. Snapdragon 400 چهار هسته‌ای به حد کافی قدرتمند است تا بتواند یک عملکرد سریع، روان و بدون تأخیر را روی رزولوشن HD حاصل آورد و می‌تواند هر برنامه کاربردی و بازی را اجرا کند؛ که در این دامنه قیمتی، می‌توان گفت که بیش از حد نیاز نیز هست.
    دوربین بسیار خوب 8MP
    Galaxy Grand 2 دارای یک دوربین 8MP در قسمت پشت است که میتواند عکس‌هایی با رزولوشن ماکزیمم 3264x2448 پیکسل بگیرد. همچنین یک فلش LED برای کمک به شما در صحنه‌های کم نور وجود دارد.
    Viewfinder هر دو حالت ضبط عکس و ویدئو را کنترل می کند و شما نیازی به تغییر حالت‌ها ندارید. با این حال این موضوع منجر به یک مشکل می‌شود-اگر شما با رزولوشن کامل 8MP عکس‌برداری کنید، باید ویدئو های خود را با یک viewfinder با نسبت 4:3 فریم بندی نمایید.
    عکس‌هایی که با Galaxy Grand 2 گرفته میشوند دارای جزییات زیادی هستند، نویز بسیار پایینی دارند و رنگ های واضحی در آنها مشاهده می‌شود. الگوریتم کاهش نویز گاهی اوقات کمی سخت‌گیرانه عمل می‌کند-بخصوص در مورد چمن و موی انسان؛ اما همه موارد دیگر نزدیک به حالت فوق‌العاده هستند.
    حالت HDR در Galaxy Grand 2 می‌تواند جزییات بیشتری را در هایلایت ها اضافه کند بدون آنکه از افکت ها بیش از حد استفاده نماید، و اثر این موضوع، ایجاد عکس‌هایی با ظاهر طبیعی است.
    در اینجا یک پاناروما را مشاهده می‌کنید که توسط Galaxy Grand 2 گرفته شده است. ممکن است رزولوشن پایین باشد اما جزئیات کافی وجود دارد و باز هم کنتراست عالی و رنگ‌های زنده پدیدار می‌شوند.
    ویدئوهای 1080p در Grand 2
    Samsung Galaxy Grand 2 ویدئو ها را در فایل‌های MP4 با نرخ بیت بالای 17Mbps به طور متوسط، ذخیره سازی می‌کند. آدیو به صورت استریو در سرعت 122Kbps و نرخ نمونه‌گیری 48kHz ضبط می‌شود.
    حالت Touch focus پیش از گرفتن ویدئو و در هنگام انجام این کار در دسترس است. شما می‌توانید در صورت لزوم دوباره به حالت اتوفوکوس پیوسته بازگردید. شما می‌توانید عکس‌های ثابت 6MP را در هنگام ضبط بگیرید که کیفیت آن‌ها همانند عکس‌های 8MP گرفته شده با دوربین عکس‌برداری است.
    ویدئوهای ضبط شده با Samsung Galaxy Grand 2 جزئیات زیاد ، رنگ‌های دقیق، نویز پایین و کنتراست فوق‌العاده ای را پدید می‌آورند. هیچ گونه مصنوعات قابل مشاهده‌ای وجود ندارد و نرخ فریم در حدود 30 fps می‌باشد.
    کلام آخر
    Samsung Galaxy Grand 2 با دو هسته CPU، +100ppi، LTE، یک صفحه نمایش بزرگ‌تر ، باتری بزرگ‌تر و وضوح بیشتر، گویی یک موجود بهشتی است. اما باز هم ما در حال صحبت پیرامون Samsung و dual SIM هستیم-یعنی موجودی که شاید با عجله ساخته شده باشد. اما با توجه به نکات پیش گفته، قطعاً این گونه نیست-قطعاً.
    اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، Grand اول استاندارد چندان بالایی را تعریف نکرد، و رزولوشن صفحه برای اندازة آن و یک تراشه مقرون به صرفه، چندان بالا نبود. پس Samsung به جای آنکه بنشیند و عمیقاً فکر کند که چگونه طرح خود را ادامه دهد، لوح را پاک کرده است و نسل دوم را از اول ساخته است.
    Samsung Galaxy Grand 2 دارای یک صفحة نمایش بزرگ‌تر 5.25 اینچ است اما این بار رزولوشن کاملاً با آن منطبق است. یک باطری بزرگ‌تر نیز مورد استفاده قرار گرفته است ، اما به طور کلی اندازه گوشی ثابت مانده است. قدرت پردازش بیش از دو برابر شده است و از یک CPU چهار هسته‌ای، یک GPU مناسب‌تر و رم بیشتر استفاده شده است. نسخه Android نیز جدی‌تر است.
    بسیار خوب ، اما بروز رسانی یه این مدل آخر تنها نیمی از کار انجام شده است. Samsung کاملاً آگاه بود که سری dual SIM نیاز به بهسازی در بازار دارد که از نظر کمیت و کیفیت در حال نوسان است.
    هیچ کمبودی از نظر اندازه و سطح تجهیزات Galaxy Grand 2 مشاهده نمی‌شود. HTC Desire 700 یک ابزار دو سیم کارت با صفحه نمایش 5.0" ، پردازشگر چهار هسته ای مشابه Cortex-A7، و البته یک GPU متفاوت، یک دوربین 8MP و HTC Sense 5.0 بجای Jelly Bean می‌باشد. قیمت آن نیز همانند Grand 2 است اما از نظر رزولوشن و پشتیبانی از LTE ضعیف‌تر از آن نظر می‌رسد. البته طراحی زیبا و اسپیکر‌های Boom Sound استریو جای این موارد را گرفته‌اند.
    یک دستگاه مشابه توسط Sony با عنوان Xperia C می‌تواند رزولوشن qHD را در قطر پنج اینچ عرضه کند و همچنین دارای دوربین توانمند 8MP / 1080p، حافظه قابل گسترش و یک باتری قوی 2,390mAh می‌باشد. LG نیز اخیراً دو رقیب بالقوه را عرضه کرده است: LG G2 mini و LG L90؛ که هر دو دارای نمایشگاه‌های 4.7" qHD، Snapdragon 400، دوربین های 8MP و Android 4.4 KitKat هستند.
    Motorola Moto G (در هر دو نسخه تک سیم و دو سیم) از Snapdragon 400 استفاده می‌کند و دارای رزولوشن مشابه Grand 2 720p است. Android KitKat یک نقطه قوت است در حالی که از عدم وجود LTE می‌توان در دستگاهی که قیمت بسیار پایین‌تری دارد، صرف نظر کرد. اما حافظه غیر قابل ارتقا و صفحه نمایش کوچک‌تر Motorola چندان قابل هضم نیستند.
    آپشن دیگر با یک صفحه نمایش 720p، Oppo R819 است که فوق‌العاده باریک می‌باشد و یک دوربین خوب و کیفیت ساخت عالی دارد. گوشی های Oppo همواره دارای جلوه خوبی هستند و خبر خوب در خصوص این دستگاه دو سیم چینی آن است که می‌توان در خارج از چین و حتی آسیا نیز به راحتی آن را یافت زیرا بازار آن اروپا و ایالات متحده را نیز شامل می‌شود. با این حال حافظه قابل ارتقا در فهرست ویژگی‌های R819 نیست.

    به هر ترتیب، حتی در چنین نمونه فوق‌العاده‌ای، امکان یافتن دستگاهی با پشتیبانی از دو سیم و همچنین LTE ، که فبلت نباشد وجود ندارد. حتی Samsung Galaxy S4 mini هر دو مورد را در یک بسته عرضه نمی‌کند. LTE شاید در اغلب بازارهایی که آپشن دو سیم تقاضای بالای در آن‌ها دارد، چندان اهمیتی نداشته باشد ، اما می‌توان پیامی را از آن در خصوص برنامه سامسونگ برای Galaxy Grand 2 اقتباس کرد. و حتی اگر LTE یک عامل تعیین‌کننده بزرگ نباشد نیز Grand 2 یکی از پرکاربرد ترین دستگاه‌های ساخته شده در رده خود است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    کاربر مقابل پست hossein2015 عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •