مبلغی انتخاب کنید :




×
نگاهي به تبلت های برتر در تست بنچمارك
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: نگاهي به تبلت های برتر در تست بنچمارك

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    نگاهي به تبلت های برتر در تست بنچمارك

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    کارائی یا Performance تنها یکی از بخش ها و نکات فراوانی است که هنگام بررسی تبلت ها مورد استناد قرار می گیرد. اما در حقیقت کارائی بر احساس و ادراک کلی شما از یک تبلت تاثیر مستقیمی دارد. اینکه چه میزان قدرتمند است یا هنگام اجرای اپلیکیشن ها به خوبی و سریع عکس العمل نشان داده و پاسخ می دهد، سیستم عامل را به راه انداخته و راهبری می کند و وبگردی سریع و راحت را برای تان ممکن می سازد. و البته مهم تر از همه اینها، عمر باتری تبلت تان است که آیا شما را هنگام انجام چنین کارهایی در میانه راه تنها می گذارد؟

    اجازه دهید در اینجا به بنچ مارک های سایت techhive و تست های آن در خصوص برخی تبلت های مجهز به iOS اپل، اندروید گوگل یا ویندوز آر تی مایکروسافت نگاهی داشته باشیم. تمام تبلت های شرکت کننده در این بنچ مارک ها و محک ها، از آخرین نسخه سیستم عامل و فریم ورک شرکت خود بهره می بردند. در تبلت هایی هم که بیش از یک مرورگر وب یا پخش کننده ویدیو داشته اند، تست ها با استفاده از اپلیکیشن های پیش فرض انجام شده اند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    گیک بنچ به بررسی کارائی تک هسته ای، چند هسته ای و حافظه تبلت ها می پردازد. از این اپلیکیشن بنچ مارک می توان بر روی ابزارهای اندروید و آی او اس بهره برد.

    در این تست، نکسوس 10 گوگل برترین بود. محصولی که مجهز به پردازنده دو هسته ای Exynos 5 سامسونگ است. این پردازنده بر پایه پردازنده های دو هسته ای ARM Cortex-A15 ساخته شده است. نکسوس 10 با قدرت تمام و کسب امتیاز ۲۳۵۴، صدر نشین تست گیک بنچ شده است. رقیب بعدی این تبلت که با پردازنده Exynos چهار هسته ای 1.4 گیگاهرتزی و اختلاف ۲۹ درصدی در مقام دوم ایستاده، گلکسی نوت 10.1 سامسونگ است. نکسوس 10 در کارایی تک هسته ای و مموری یک سرو گردن بالاتر از رقبای چهار هسته ای تگرا 3 خود ایستاده و نتایج نشان دهنده فرمانروایی ستاره جدید گوگل هستند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    دیگر بازیگران این تست، تبلت های ۹ یا ۱۰ اینچی بودند که علی رغم باخت در تست تک هسته ای و مموری، با پردازنده های تگرا 3 خود توانستند هنگام تست پردازش چند هسته ای در رتبه بالاتری از نکسوس 10 قرار گیرند.

    نکته جالب اینجا است که هیچ یک از هفت اینچی های بازار در این میان حرفی برای گفتن ندارند و نتوانستند به لیست ۵ محصول برتر چارت گیک بنچ راه یابند. توشیبا Excite 7.7 توانست به عدد ۱۴۸۸ دست پیدا کند و نکسوس 7 گوگل آن را با عدد ۱۴۰۴ دنبال می کند. آیپد مینی اپل هم در این میان به امتیاز ۷۵۶ رضایت داد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    این ابزار محک فعلا تنها برای اندروید ارائه شده و به آزمون های کارکرد چند هسته ای و جاوای دستگاه می پردازد. جالب این است که در اینجا برخی ناهم خوانی ها با نتایج گیگ بنچ به چشم می خورند. البته اغلب تبلت ها در این دو تست نسبتا یکسان عمل کردند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در تست اصلی AndEbench، تبلت ترانسفورمر پد اینفینیتی TF700 ایسوس توانست صدر نشین باشد. پس از آن گلکسی نوت 10.1 سامسونگ، M532 فوجیتسو، اکسپریا تبلت اس سونی و ایکونیا تب A700 ایسر ایستاده اند. همه این تبلت ها از پردازنده های چهار هسته ای بهره می برند. و البته همگی به جز گلکسی نوت 10.1 سامسونگ به پلتفرم SoC تگرا 3 انویدیا مجهز هستند.

    نکسوس 10 گوگل هم به دلیل پردازنده دو هسته ای خود، در این آزمون رتبه ۶۳۰۶ را کسب کرد که کمتر از میانگین است. در میان هفت اینچی ها هم باز Excite 7.7 توشیبا جلودار بود و امتیاز ۸۳۹۴ را به نام خود ثبت کرد. گوگل نکسوس 7 هم به نمره ۸۱۱۳ دست یافت. کیندل فایر اچ دی آمازون هم که از پردازنده OMAP4460 تگزاس اینسترومنتز استفاده می کند، امتیاز ۴۳۱۱ را کسب کرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در تست کارکرد جاوا هم دو تبلت هفت و ده اینچی Excite توشیبا رتبه اول و دوم را از آن خود کردند. ایسوس ترانسفورمر پد اینفینیتی هم با اختلاف کمی پس از آنها ایستاد. ایسر و فوجیتسو هم دیگر بازیکنان این لیست پنج تایی بودند. نکسوس 7 گوگل امتیاز ۲۱۶ را به نام خود ثبت کرد و تبلت اکسپریا اس سونی به ۲۱۲ رضایت داد. گلکسی نوت 10.1 نمره ۱۹۰ گرفت و کیندل فایر اچ دی آمازون باز هم با کارکردی پایین به امتیاز ۱۶۵ رسید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    سان اسپایدر یکی از بهترین اپلیکیشن های تست چند پلتفرمی است که به اندازه گیری کارائی جاوا اسکریپت مرورگرها می پردازد. در داستان تبلت ها این تست نتایج جذابی را به نمایش گذارد. رتبه اول جدول به آیپد نسل چهارم اپل با پردازنده دو هسته ای بر پایه A6X رسید که تنها تبلت با نتیجه زیر یک ثانیه در تست های انجام شده بود. و این نتیجه وقتی جذاب تر و مهم تر جلوه می کند که بدانید اغلب اوقات اعداد خروجی سان اسپایدر نزدیک به دو ثانیه هستند. از دیگر خط شکنان این لیست ۵ تایی می توان به دو تبلت سرفیس مایکروسافت و ویوو تب RT ایسوس اشاره کرد که از ویندوز RT بهره می برند. گلکسی نوت 10.1 باز هم جای مناسبی در این لیست برای خود دست و پا کرده است. و نوک اچ دی با استفاده از نسخه دستکاری شده و شخصی سازی شده ای از اندروید 4.0 هم در میان این پنج برگزیده دیده می شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    البته اغلب تبلت های مجهز به تگرا 3 با میانگین زمان ۲ ثانیه یا بیشتر، اصلا نمایش خوبی نداشتند و حسابی باعث شرمندگی شدند. اکسپریا تبلت اس به زمان 1.59 ثانیه دست یافت و نکسوس 7 به زمان 1.69 ثانیه رضایت داد. نکسوس 10 گوگل با زمان 1.39 ثانیه تست را به پایان رساند و کیندل فایر اچ دی به 1.79 ثانیه زمان نیاز داشت.


    تست سرعت بارگذاری (load) صفحات وب

    در این تست که از مجموعه تست های عمومی طراحی شده توسط techhive است، مرورگر تبلت های مختلف از نظر مدت زمان لازم برای لود و بالا آوردن صفحه مشخص اینترنتی (پر از متن و عکس های گوناگون) مورد سنجش قرار می گیرند. این صفحه وب تقریبا ۳۰ مگابایت حجم داشته و مملو از جداول و عکس های بزرگی است که با کدهای HTML به صورت تامب نیل به نمایش در می آیند.

    در اینجا نتایج بسیار متغیری نسبت به تست سان اسپایدر به دست آمده است که خط کشی دقیق و اعلام نظر نهایی درباره کارایی مرورگر تبلت ها را بسیار مشکل می کند. آیپد مینی اپل در اینجا سرگروه است و به دنبال آن آیپد نسل چهارم در مقام دوم می ایستد. نفر بعدی این لیست ۵ تایی، نکسوس 10 گوگل است و گلکسی نوت 10.1 دنباله رو آن شده است. بزرگترین غافلگیری این تست را هم می توان حضور کیندل فایر اچ دی آمازون در رتبه پنجم (و در میان گروه برگزیده)‌ دانست.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    عمر باتری

    تست عمر باتری تبلت ها با اجرای مکرر یک ویدیو با کیفیت 720p تا زمان اتمام شارژ و خاموش شدن دستگاه انجام گرفت. روشنایی تصویر در این آزمون بر روی ۲۰۰ کاندالا بر متر مربع تنظیم شد و تبلت در حالت airplane همراه با وای فای غیر فعال قرار داشت.

    این لیست را بر خلاف بقیه آزمون ها به صورت ۱۰ تبلت برتر تنظیم کرده اند، زیرا سه گزینه برتر متعلق به یک کمپانی (اپل) هستند که اعلام لیست ۵ تایی را کمی سخت می کند. در واقع آیپد 2 با سیستم عامل iOS 6.0.1 توانست ۱۱ ساعت و ۳۱ دقیقه روشن بماند و بدون توجه به اندازه نمایشگر و یا سیستم عامل، برنده بدون رقیب رتبه اول باشد. جایگاه دوم این جدول از آن اکسپریا تبلت اس سونی شد که باتری اش ۱۰ ساعت و ۴۸ دقیقه دوام آورد. نکسوس 7 گوگل با فاصله کمی بعد از ۱۰ ساعت و ۱۲ دقیقه خاموش شد. سرفیس مایکروسافت هم توانست با عمر باتری ۹ ساعت و ۵ دقیقه ای، جایی در میان این لیست برای خود دست و پا کند و جایگاهی بالاتر از اندرویدی های هفت اینچی همچون کیندل فایر اچ دی و نوک اچ دی داشته باشد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    در ادامه تقسیم بندی تبلت ها بر اساس عمر باتری، اغلب بازی گران بازه زمانی ۸ ساعت را برای به رخ کشیدن توانایی شان انتخاب کردند. گلکسی نوت 10.1 سامسونگ ۸ ساعت و ۲۴ دقیقه روشن بود. ویوو تب آر تی ایسوس توانست ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه بیدار بماند. M532 فوجیتسو ۸ ساعت و ۱۷ دقیقه زنده ماند و ایکونیا تب A700 ایسر هم بعد از ۸ ساعت و ۱۱ دقیقه دوستان خود را ترک گفت.

    روی هم رفته، آنچه که در پایان نتایج این آزمون ها دیده می شود، این است که تبلت های اندرویدی مجهز به پردازنده های تگرا 3 انویدیا، بهترین بازیگران فعلی دنیای تبلت ها هستند. البته پردازنده Exynos سامسونگ که بر روی گلکسی نوت 10 و گلکسی تب 10.1 استفاده شده، هم قدرتمند ظاهر شده است.

    منبع : [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    کاربر مقابل پست C0D3R عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •