مبلغی انتخاب کنید :




×
widget یا ابزارک چیست؟
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: widget یا ابزارک چیست؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    سوپر مدير انجمن
    شماره عضويت
    19
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,132
    می پسندم
    10,822
    سپاس از شما
    12,897 بار در 5,946 پست
    كشور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    18,100 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    12500 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    625

    widget یا ابزارک چیست؟

    بنام خدا



    widget ها یا ابزارک ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی دیجیتالی افراد هستند به طوری که اکنون به سختی می توان رایانه یا تلفن همراهی یافت که
    این برنامه ها را نداشته باشد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    اما widget دقیقا چیست؟

    widget ها یا ابزارک ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی دیجیتالی افراد هستند به طوری که اکنون به سختی می توان رایانه یا تلفن همراهی یافت که این برنامه ها را نداشته باشد اما widget دقیقا چیست؟

    در دنیای رایانه widget عنصری از یک رابط کاربری گرافیکی است که اطلاعاتی نمایش داده یا راه خاصی به منظور تعامل با سیستم عامل و برنامه برای کاربر فراهم می کند.

    widget ها شامل آیکون ها، فهرست های بازشونده، دکمه ها، کادرهای انتخاب، نشانگرهای پیشرفت، فعال و غیرفعال کردن چک مارک ها، نوارهای مرور، پنجره ها، فورم ها و ابزارهای دیگری برای نمایش اطلاعات و دعوت، پذیرفتن و پاسخ گویی کاربران به فعالیت ها هستند.

    هنگامی که فرد یا وب سایتی به widget اشاره می کند، ممکن است منظورش widget اینترنتی یا widget دسکتاپ باشد. در حالی که این دو کاملا مشابه هستند درواقع کاملا متفاوتند. یک widget دسک تاپ در دسک تاپ رایانه قرار دارد و نیازی به مرورگر وب برای باز شدن ندارد، در حالی که یک widget وب بخشی از صفحه وب است بنابراین نیاز به یک مرورگر وب دارد.


    widget اینترتنی

    widget اینترنتی برنامه کوچکی است که می توان آن را به راحتی در وب سایت، وبلاگ یا صفحه آغازین شخصی شده قرار داد. چهار مکان متداول استفاده از widget ها در اینترنت عبارتند از:

    - وب سایت ها: وب سایت ها خواه شخصی باشند یا تجاری، widget ها می توانند بازدهی آن ها را تنها با افزودن اندکی سرگرمی افزایش دهند. یک نمونه متداول از widget هایی که تقریبا هر روز با آن ها برخورد می کنیم، تبلیغات گوگل هستند.

    این تبلیغات با قرار دادن تکه کوچکی از یک کد در صفحه وب ایجاد شده اند؛ قسمت دشوار که انتخاب تبلیغات مطابق با محتوا و نمایش آن است، توسط گوگل انجام می شود. البته widget ها محدود به تبلیغات نیستند؛ یک widget می تواند یک نظرسنجی، یک پیش بینی هوا، فهرست اخبار جدید یا جدول کلمات متقاطع باشد.

    - وبلاگ ها: اگر وبلاگ ها را می خوانید احتمالا بدون اینکه بدانید با widget های زیادی برخورد کرده اید؛ یک وبلاگ نویس می تواند از widget ها برای فراهم کردن قابلیت بیش تر استفاده کند. به عنوان مثال Feedburner، وب سایتی است که به کاربران امکان می دهد برای فید RSS یک وب سایت ثبت نام کنند.

    این وب سایت widgetی فراهم می کند که وبلاگ نویسان با قرار دادن در وبلاگشان به افراد برای ثبت نام کمک می کنند. widget ها می توانند حس شخصی برای وبلاگ ایجاد کرده یا ابزار پیشرفته برای خوانندگان ایجاد کنند. نمونه معمولی یک widget برروی یک وبلاگ Digg this است که به طور خودکار پست های وبلاگ را به Digg ارسال می کند.

    - صفحات آغاز شخصی شده: widget ها می توانند بازدهی یا سرگرمی را به صفحه آغاز یک وب سایت اضافه کنند. یک نمونه متداول از این widget ها RSSخوان هایی هستند که برای ارسال اخبار فوری از وبلاگ یا منبع خبری مورد علاقه کاربر استفاده می شوند.

    - پروفایل های شبکه اجتماعی: کاربران می توانند از widget در شبکه اجتماعی برای ارایه اطلاعات بیش تر مانند نشان دادن کتاب های مورد علاقه یا جمع آوری آهنگ های مورد علاقه در یک فهرست پخش برای اجرا شدن برای بازدید کنندگان پروفایل کاربر استفاده کنند.

    برای استفاده از یک widget وب تنها کافی است کد widget را به این بخش ها کپی کرد. اما widget ها تنها برای استفاده شخصی نیستند. شرکت ها نیز از widget ها برای ارتقاء وب سایتشان استفاده می کنند. widget ها می توانند برای ردیابی بازدید کنندگان وب سایت و فراهم کردن اطلاعات در مورد مطالب مشاهده شده توسط بازدید کنندگان مورد استفاده قرار بگیرند.


    widget دسک تاپ

    یک widget دسک تاپ برنامه کوچکی است که در رایانه دسک تاپ اجرا می شود و گاهی برای اطلاعات به اینترنت دسترسی می یابد، مانند widget دسک تاپی که هوا و دمای محلی را نشان می دهد.

    widget های دسک تاپ می توانند استفاده های بسیاری برای رایانه داشته باشند. به عنوان مثال یک widget اسکرچ پد می تواند امکان ایجاد یادداشت های کوچک برای کاربر رایانه و ارسال آن ها به دسک تاپ را فراهم کند، درست مانند یادداشت هایی که برروی یخچال قرار می دهیم.


    پايدار باشيد .

    موضوعات مشابه:





    www.PDA-Planet.com


    خاک ایرونی زبون پارسی داره ، مام پاس میداریم ، توام با مایی ؟


    رفیق مثل کفش میمونه ، رفاقت مثل جاده !

    خیلی سخته وسط جاده بفهمی پا برهنه ای...


    پروردگارا !

    كدامين ميوه ممنوعه را بچينم كه از زمين برانی ام؟!

    2 کاربر پست Corleone عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •