مبلغی انتخاب کنید :




×
آغاز استفاده از روبات‌ها
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آغاز استفاده از روبات‌ها

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    آغاز استفاده از روبات‌ها



    طبق گزارش‌های رسیده، فاکسکان غول تولید محصولات الکترونیک در چین، که بارها به خاطر شرایط نامناسب خطوط تولید برای کارگران مقصر شناخته شده، برنامه جایگزینی نیروهای انسانی خود با روبات‌ها را آغاز کرده. برنامه‌ای که گفته می‌شود با 10 هزار روبات آغاز خواهد شد و تا آخر امسال تعداد آنها به 30 هزار، تا پایان سال آینده 300 هزار و تا سه سال آینده به 1 میلیون روبات خواهد رسید. اما مشخص نیست که چه تأثیری بر "تعداد" کارگران شاغل در خطوط تولید خواهد گذاشت.

    در سال گذشته بعد از چند خودکشی در کارخانه‌های فاکسکان که مقر اصلی آن در تایوان است و برای کمپانی‌های بزرگی چون سونی، دل، اپل، و HP به تولید محصول و مونتاژ سخت افزار می‌پردازد، اعلام شد که تعدادی از کارگران خطوط تولید با روبات‌ها جایگزین خواهند شد. «تری گو» مؤسس و رئیس هیئت مدیره کمپانی، در سال 2011 به کارمندان خود گفت که این جایگزینی در راستای "بهبود کارایی خطوط تولید" و "مقابله با هزینه‌های در حال افزایش نیروی کار" صورت خواهد گرفت.

    حالا اولین لشگر روبات های کمپانی که فاکسبات نام دارند، در تعداد 10 هزار به یکی از کارخانه‌های فاکسکان رسیده‌اند و تا انتهای سال نیز 20 هزار روبات دیگر اضافه خواهد شد. هزینه ساخت هر فاکسبات 20 تا 25 هزار دلار تخمین زده می‌شود که تقریباً 3 برابر حقوق سالانه کارگران در فاکسکان است. البته آنها آنقدر پیشرفته نیستند که کارهای سختی مثل مونتاژ پیچیده آیفون 5 را انجام دهند بلکه قرار است وظایف تکراری از جمله "حمل، انتخاب، و قرار دادن" را که انجام مداوم آنها می‌تواند برای انسان فرساینده باشد، ایفا کنند.

    فاکسکان که 1.2 میلیون کارگر در چین دارد در سال‌های اخیر به خاطر گزارش‌هایی از شرایط بد محیط کار و خوابگاه‌ها، و همین طور استخدام کارگران زیر سن قانونی، زیر ذره بین قرار گرفته. حالا مشخص نیست با اضافه شدن 1 میلیون روبات در سال‌های آینده، وضعیت اشتغال نیروهای فعلی به کجا ختم خواهد شد ولی به نظر می‌رسد این فرآیند روباتیک شدن، بیش از آنکه باعث کاهش نیروهای تولید شود، باعث بهبود شرایط محیط کار و حداقل شدن عیوب تولیدات گردد و ظرفیت تولید محصول را که گاهی شکایت مشتریان فاکسکان، یعنی کمپانی‌های سفارش دهنده را بر انگیخته، به طرز مؤثری بالا ببرد.

    منبع : [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]







    2 کاربر پست C0D3R عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •