مبلغی انتخاب کنید :




×
تلویزیون هایی که باهوشند
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: تلویزیون هایی که باهوشند

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    تلویزیون هایی که باهوشند

    زمان دریافت خبر: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۹


    منبع خبر: [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    طبقه بندی: [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    عبارت تلويزيون هوشمند (Smart TV) اولين بار از سوي شركت‌هاي مطرح در زمينه طراحي و ساخت ابزارهاي الكترونيك به كار گرفته شد و بعدها شركت‌هاي ديگر نيز محصولاتي مشابه تحت عنوان هوشمند توليد كردند.


    البته برخي ديگر از سازندگان مطرح نيز تصميم گرفتند از عبارت تلويزيون اينترنتي براي اين دسته از محصولات خود بهره گيرند.


    تلويزيون هوشمند برخلاف تلويزيون‌ معمولي، دربردارنده مجموعه‌اي از ابزارها و خدمات هستند كه با اتصال به شبكه جهاني اينترنت اطلاعاتي را رد و بدل مي‌كند و امكاناتي را در اختيار كاربر خود قرار مي‌دهد.


    اين تلويزيون‌ها به گونه‌اي ساخته مي‌شود كه گويي درون آنها رايانه‌اي قرار دارد و به اين ترتيب مجموعه‌اي از توانايي‌ها را براي كاربر خود فراهم مي‌سازد.


    اين تلويزيون شامل مجموعه‌اي از نرم‌افزارهاي كاربردي (Apps)، قابليت جستجو در اينترنت و وبگردي، بازي و از همه مهم‌تر تلويزيون پروتكل اينترنتي است.


    تلويزيون پروتكل اينترنتي نوعي استاندارد ويدئويي خاص اينترنتي است كه براي انتقال تصاوير ويدئويي از اينترنت به تلويزيون پروتكل اينترنتي به كار برده مي‌شود. اين ويدئوها مي‌تواند به شكل كليپ‌هاي كوتاه يا پخش زنده كانال‌هاي تلويزيوني باشد.


    البته اين ويژگي، پديده تازه‌اي نيست و در واقع از سال 2005 اين امكانات به بازار عرضه شده بود، اما بعدها عبارت تلويزيون هوشمند براي توصيف مجموعه اين امكانات به كار گرفته شد.


    تلويزيون‌ هوشمند افزون بر ويژگي‌هاي جالبي كه دارد، داراي چند قابليت منحصر به فرد است كه از جذابيت‌هاي اصلي آنان محسوب مي‌شود.


    يكي از اين قابليت‌ها اين است كه ديگر لازم نيست تا هنگام پخش برنامه‌اي تلويزيوني آن را تماشا كنيم. در واقع با برنامه‌دهي به اين تلويزيون‌ها، برنامه دلخواه از روي شبكه به صورت خودكار ضبط مي‌شود و در فرصت‌هاي بعد مي‌توان آن را تماشا كرد.


    كنترل به شيوه هوشمند


    اگر شما هم جزو كساني هستيد كه بتازگي تلويزيوني جديد خريده‌ايد و نمي‌خواهيد هزينه‌اي دوباره براي خريد يك تلويزيون هوشمند داشته باشيد، راه ديگري براي بهره‌گيري از امكانات تلويزيون هوشمند را پيش رو داريد.


    در حال حاضر چند شركت توليدكننده محصولات الكترونيك، دستگاه‌هاي مكملي را با نام Settop Box توليد مي‌كنند كه مي‌تواند به تلويزيون معمولي متصل شده، برخي قابليت‌هاي يك تلويزيون هوشمند را براي ما فراهم كند.


    يكي از مهم‌ترين ويژگي تلويزيون‌هاي هوشمند اين است كه راه‌هاي متعددي براي كنترل تلويزيون‌هاي هوشمند وجود دارد. يكي از اين روش‌ها نصب نرم‌افزار مربوط روي تلويزيون هوشمند است.


    يكي ديگر از روش‌هاي كنترل اين تلويزيون‌ها، سيستمي است كه در آن چشم الكترونيك نصب شده روي تلويزيون حركات كاربر را شناسايي و طبق آن دستور را اجرا مي‌كند. اين ويژگي بخصوص هنگام وبگردي با اين تلويزيون‌ها كاربرد زيادي دارد.


    وقتي تلويزيون مثل رايانه مي‌شود




    يكي ديگر از قابليت‌هاي جذاب اين تلويزيون‌ها DLNA نام دارد. اگر فيلم يا نماآهنگي خاص را روي رايانه‌مان دانلود كرده باشيم، مي‌توانيم بدون نياز به كپي كردن روي ديسك يا هر نوع حافظه جانبي، آن را روي تلويزيون خود تماشا كنيم. پشت تمام تلويزيون‌هاي هوشمند ورودي كابل شبكه براي اتصال به اينترنت وجود دارد.


    افزون بر اين بسياري از مدل‌هاي موجود در بازار، داراي قابليت اتصال بي‌سيم به اينترنت نيز هست. اين نوع تلويزيون بسياري از قابليت‌هاي يك رايانه معمولي را دارد.


    مشاهده وب‌سايت‌هاي مختلف، مشاهده ويدئوهاي آنلاين و نيز حضور در شبكه‌هاي مختلف اجتماعي و نيز تماس با دوستان از طريق وب‌كم نمونه‌هايي از اين كاربردهاست.


    البته جديد بودن اين فناوري سبب شده است هر روز شاهد پيشرفت‌ بيشتري در كيفيت و كميت قابليت‌هاي آن باشيم. بي‌شك در آينده‌اي نزديك شاهد افزايش برنامه‌هاي كاربردي و نفوذ هر چه بيشتر اين نوع تلويزيون در خانه‌هاي مردم خواهيم بود.


    همانند تلفن‌هاي همراه هوشمند، در تلويزيون‌هاي هوشمند يك صفحه ورودي وجود دارد كه تمام نرم‌افزارهاي كاربردي موجود را نشان مي‌دهد.


    در حال حاضر نرم‌افزارهايي براي نشان دادن پيش‌بيني وضع هوا، انواع بازي و نيز وبگردي و حضور در شبكه‌هاي اجتماعي و دسترسي به راديوهاي اينترنتي وجود دارد.


    تمامي اين نرم‌افزارهاي كاربردي رايگان است؛ اما همان‌طور كه براي تلفن‌هاي همراه هوشمند انبوهي از نرم‌افزارهاي غيررايگان وجود دارد، سازندگان تلويزيون‌هاي هوشمند اميدوارند با گسترش اين فناوري، بازار فروش نرم‌افزارهاي غيررايگان نيز رونق يابد.


    در واقع تلفن‌هاي همراه هوشمند الگويي براي سازندگان اين تلويزيون‌هاست و بسياري از نوآوري‌ها در اين حوزه بر اساس پيشرفت‌هاي صورت گرفته در صنعت تلفن‌هاي هوشمند است.

    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •