مبلغی انتخاب کنید :




×
مدیرعامل بعدی اینتل کیست؟
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مدیرعامل بعدی اینتل کیست؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    مدیرعامل بعدی اینتل کیست؟

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    همان طور که می دانید، پاول اوتلینی مدیرعامل اینتل پس از هشت سال ریاست، تصمیم گرفته از تخت سلطنت بزرگترین کمپانی چیپ ساز دنیا کناره گیری کند. اما چیزی که در خبر روز دوشنبه اینتل بیش از همه غافلگیر کننده بود، نامشخص بودن جانشین این مدیر کارآمد بود، کسی که با ۶۲ سال سن، هنوز ۳ سال تا سن بازنشستگی اجباری فاصله دارد.

    اینتل یک شرکت است که با فرایند جلو می رود: در اینجا برای هر چیزی یک شیوه و اسلوب وجود دارد، از تولید چیپ ها گرفته تا انتخاب مدیران ارشد. در روال جانشینی چهار مدیرعامل اینتل قبلی اپل (اوتلینی پنجمین رئیس است) همیشه کاملا مشخص بوده که نفر بعدی چه کسی است. اما این بار داستان کمی متفاوت است.

    اوتلینی در ماه می (اردیبهشت) سال آینده (درست همزمان با نشست سالیانه سهام داران اینتل) کناره گیری خواهد کرد و هیئت مدیره تا آن زمان، فرصت دارد که جانشین وی را انتخاب کند. اوتلینی می گوید: «بعد از همراهی ۴۰ ساله با شرکت و ریاست ۸ ساله بر آن، اکنون زمان آن رسیده که کوچ کنم و سکان اینتل را به دست نسل جدید مدیران بسپارم.»

    اما رئیس بعدی اینتل چه کسی خواهد بود؟ بگذارید ابتدا ببینیم در گذشته این کار چگونه انجام می شده. در تمام موارد قبلی، مدیرعامل جدید از مایملک و دارایی قدرتمند نیروهای درونی اینتل انتخاب می شده است. اما این بار می گویند که هیئت مدیره به بررسی تمامی کاندیداهای درونی یا بیرونی خواهد پرداخت. البته شاید این تنها یک مزه مزه مقدماتی وضعیت دنیای تکنولوژی باشد، زیرا در صورت انتخاب مدیرعامل خارج از اینتل، این می تواند یک بدعت و بازسازی تند و تکان دهنده در این شرکت باشد.

    قبلا از Pat Gelsinger یکی از مغضوبان فعلی درگاه اینتل، به عنوان جانشین اصلی اوتلینی نام برده می شد. اما وی در یک حرکت ناگهانی اینتل را رها کرده و در راس EMC ایستاد. همچنین در کنار آن مدیرعاملی VMWare را هم عهده دار شد. البته این احتمال هم وجود دارد که هیئت مدیره با سرکشی تمام به دنبال یافتن یک رهبر دوستدار موبایل از بیرون باشد و راهی همانند رقیبش، کوالکام یا همکار تجاریش، اپل را در پیش گیرد.

    البته با توجه به تحرکات موجود و کمی تامل در وضعیت حال حاضر، احتمال وقوع چنین سناریویی چندان زیاد نیست. در حال حاضر اینتل به شخصی نیاز دارد که بتواند خرده ریزهای تکنولوژی بخش موبایل این شرکت را جمع و جور کرده و با قدرت تمام اینتل را از گذشته کامپیوترهای شخصی به آینده تبلت ها و اسمارت فون ها راهنمایی کند. و این شخص به احتمال فراوان باید فردی از درون باشد.

    در دست به دست شدن مشعل رهبری اینتل طی سالهای گذشته (از جمله مورد اوتلینی) همیشه مدیرعامل بعدی شخصی بوده که عنوان مدیر اجرایی را در کنار نام خود یدک می کشیده است. اکنون این عنوان اینتلی از آن Brian Krzanich است، کسی که تولیدات اینتل را رهبری می کند. یک دلیل خوب برای اینکه امیدوار باشیم رسم «مدیر داخلی قبلی مدیرعامل بعدی است» ادامه خواهد یافت، این است که اینتل اعتقاد راسخ دارد اگر قرار است با تمام طراحان و تولید کنندگان چیپ های بر پایه ARM، از جمله کوالکام، سامسونگ و غیره به رقابت برخیزد، رهبر تولیدات کارخانه ایش بهترین گزینه برای سکانداری این شرکت خواهد بود. در این صورت، Krzanich مرد منتخب اینتل خواهد بود.

    از دیگر خودی های اینتلی در رده مسئولان اجرایی، می توان به Renee James رهبر بخش نرم افزار، Stacy Smith مدیر بخش استراتژی های تجاری و David (Dadi) Perlmutter رهبر بخش محصولات اینتل اشاره کرد. همه اینها می توانند کاندیداهای قدرتمندی باشند.

    البته اوتلینی گفته است که پس از بازنشستگی هم همچنان به عنوان مشاور در کنار مدیران اینتل باقی خواهند ماند. و البته از آنجایی که وی یکی از معدود جمهوری خواهان قدرتمند باقی مانده در سانفرانسیسکو است، برخی احتمال می دهند که وی به سیاست روی آورده و صدای جمهوری خواهان در شهر تسخیر شده توسط دموکرات ها باشد. آیا تصور این مرد آی تی در قامت یک سیاستمدار پذیرفتنی است؟

    منبع : [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]







  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •