مبلغی انتخاب کنید :




×
طرح های مایکروسافت برای عینک واقعیت افزوده
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: طرح های مایکروسافت برای عینک واقعیت افزوده

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    طرح های مایکروسافت برای عینک واقعیت افزوده

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    انتشار یک پتنت کاربردی ثبت شده نشان می‌دهد که مایکروسافت برای ساخت یک عینک واقعیت افزوده برنامه هایی دارد. بر خلاف Google glasses که بر اساس اطلاعات و مشخصات فعلی یک عینک واقعیت افزوده نیست (بلکه تنها اطلاعات را در پیش چشم شما نشان می‌دهد) و مشخصاً برای استفاده در جریان کارهای روزانه طراحی و ایده پردازی شده، پتنت مایکروسافت سناریوهای مشخصی را برای استفاده از عینک و ارائه اطلاعات واقعیت افزوده، نشان می‌دهد.

    به عنوان مثال در یکی از تصاویر پتنت می‌بینیم که در جریان تماشای یک بازی بیس بال، واقعیت افزوده ای که از پشت عینک مشاهده می‌شود به فرد امکان شناسایی بازیکن‌ها را می‌دهد. در حقیقت عینک قادر به فهم کردن رویدادهایی است که جلوی چشم رخ می‌دهند و بسته به نیاز، اطلاعات را منطبق بر هر شی یا فرد، نمایش می‌دهد.

    نمایشگری که در این عینک تعبیه شده متن و تصویر را در کنار صدای هدفون به طور زنده یعنی همزمان با وقایع جاری در پیش چشم کاربر، پخش می‌کند. گویا مایکروسافت معتقد است که مردم از یک چنین گجتی استفاده دائمی نخواهند کرد (اگر بر عکس مایکروسافت فکر می‌کنید گوگل گلس مناسب شما است) و از این رو باید آن را مناسب وضعیت‌های خاص طراحی کرد. وضعیت هایی مانند تماشای مسابقات ورزشی، گردش در موزه و چیزهایی شبیه این که می‌توان در تعامل با دنیای خارج، اطلاعات افزوده مفیدی را به کاربر داد.

    البته آنچه ما از عینک مایکروسافت می‌دانیم تنها محدود به همین یک پتنت است و به نظر می‌رسد که تا عرضه آن راه درازی مانده ولی قطعاً از زمان ثبت آن که به سال 2011 بر می‌گردد تا کنون، مایکروسافت پیشرفت‌های بیشتری را در این مسیر رقم زده و اگر ترکیب تکنولوژی تشخیص حرکت کینکت با این عینک واقعیت افزوده ممکن باشد، کار با آن از حد دستورات لمسی و صوتی فراتر خواهد رفت.

    این را هم باید در نظر داشت که مایکروسافت از موج اول پُست پی‌سی ها عقب مانده و تا الآن پشت سر گوگل و اپل در ارائه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و پلتفرم‌های متناسب با این محصولات قرار دارد. بنابراین حدس ما این است که ارائه این عینک واقعیت افزوده نیز به زودی زود رخ نخواهد داد، چون مایکروسافت حیطه‌های وسیعی را برای پوشش دادن دارد و خود ایده هم اصلاً ساده‌ نیست.

    خیلی ها می‌گویند که عینک‌های هوشمند (چه با واقعیت افزوده و چه بدون آن)، آینده بازار گجت‌های هوشمند هستند و خواه نا خواه جای تلفن‌ها و تبلت‌ها را خواهند گرفت. استدلال اول این است که بالاخره چیزی باید جانشین گجت‌های فعلی شود؛ جدای از این، روند حرکت شرکت‌ها مشخص است، گوگل محصولش را معرفی کرده، پتنت مایکروسافت اینک رو شده و اپل نیز پیش‌تر [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] که مشخصاً روی محصولی در قالب عینک متمرکز است.

    کامپیوترها اول روی میز بودند، دسکتاپ؛ بعد روی پاهای ما نشستند، لپ‌تاپ؛ حالا کف دستان ما هستند، تبلت و تلفن هوشمند؛ اگر این نزدیک شدن ادامه پیدا کند، باید در گام بعدی روی چشم‌های ما بنشینند و در آخر، شبیه سریال [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] در مغز کاشته شوند.

    باید گفت فراگیر شدن هر وسیله‌ای بستگی به ایده، طراحی و کاربردهای آن دارد؛ نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید عینک‌های واقعیت افزوده به خط اصلی بازار گجت‌های هوشمند تبدیل خواهند شد؟ خودتان آنها را به تبلت و تلفن هوشمند ترجیح می‌دهید؟



    منابع : [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •