مبلغی انتخاب کنید :




×
7 ویژگی جیلبریک که ممکن است در iOS7 معرفی شوند
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: 7 ویژگی جیلبریک که ممکن است در iOS7 معرفی شوند

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    7 ویژگی جیلبریک که ممکن است در iOS7 معرفی شوند







    رابطه موش و گربه اپل و جیلبریک کنندگان اکنون چند سالی می شود که ادامه دارد. هربار اپل راه های نفوذ به سیستم عاملش را می بندد، باز هم این هکرها هستند که روزنه ای را برای رخنه پیدا می کنند. و به محض اینکه دژ مستحکم iOS توسط هکرها اشغال شد، قابلیتها و ویژگی های جدیدی به محیط این سیستم عامل سرازیر می شوند.

    اپل شاید در ظاهر مخالف با جیلبریک باشد، اما واقعیت این است که در طول نسخه های قبلی iOS، همواره شاهد اضافه شدن قابلیت هایی بودیم که ابتدا در جامعه جیلبریک کنندگان با اقبال عمومی مواجه شدند.

    اکنون کمتر از ۳ ساعت تا معرفی iOS7 در کنفرانس اپل نمانده است. (وبلاگنویسی زنده امشب نارنجی را که فراموش نکرده اید؟) فکر می کنید اپل این بار کدام قابلیت های دنیای جیلبریک را به سیستم عامل خود اضافه کند؟



    Quick Reply

    در شرایطی که این روز ها ارتباط پیامکی گسترش خیره کننده ای داشته است و بخش اعظمی از ارتباطات روزانه کاربران را تشکیل می دهد، رفتن به داخل اپلیکیشن Message برای پاسخ به یک پیام جدید، راهی طولانی به نظر می رسد. قابلیت Quick Reply به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به خارج شدن از محیط اپلیکیشنی که مشغول کار با آن هستید، به پیام های خود پاسخ دهید.

    این راه سریع و دلچسب برای پاسخ دادن به پیام ها، مدت های مدیدی است که در دنیای جیلبریک توسط افزونه BiteSMS ارائه می شود. به نظر خواسته زیادی نمی آید، اگر اپل راهی آسان تر را برای تبادل پیام به iOS اضافه کند.

    Gestures

    اگر با آیپد کار کرده باشید، قطعا عاشق دستورهای حرکتی موجود در آن می شوید. بستن اپلیکیشن ها، باز کردن منوی MultiTask و... از مواردی هستند که می توانید با حرکت انگشتان خود در آیپد، آنها را اجرا کنید.

    حال چرا کاربران نباید قادر باشند از این فرمان های حرکتی، در آیفون خود نیز بهره ببرند؟ شاید صفحه کوچک آیفون محدودیت هایی را ایجاد کند، اما قطعا راه هایی برای بهبود فرمان های حرکتی پیدا خواهد شد.همان طور که افزونه های متعددی برای جیلبریک کنندگان در این زمینه وجود دارد. برای مثال با نصب SwipeBack قادر خواهید بود با حرکت انگشت خود از چپ به راست، در بین اپلیکیشن هایی که اجرا کرده اید، جا به جا شوید.

    App Switching / Multitasking

    جا به جایی بین اپلیکیشن ها، یکی از آن مواردی است که در iOS به شدت نیاز به تغییر دارد. در طول مدت اخیر افزونه ای به نام Auxo به شدت در بین جیلبریک کنندگان سر و صدا راه انداخته، و در مدت کوتاه عرضه اش، توانسته طرفداران بسیاری را جذب نماید.

    Auxo با وجود تمام مزیت هایی که دارد، اما مبنای آن بر Multitasking پیش فرض iOS بنا شده است. پس کپی برداری از Auxo هم چندان نمی تواند برای اپل موفقیت آمیز باشد، چرا که این قسمت از پایه احتیاج به یک طراحی جدید دارد. شاید جانی ایو بتواند از پس این طراحی بر بیاید.

    Quick System Togglas Access

    اگر با اندروید و Shortcut های فوق العاده اش کار کرده باشید، متوجه می شوید مسیری که باید برای تغییر تنظیمات در iOS طی کنید، چقدر طولانی و خسته کننده است. در حالی که افزونه ای مثل SBSettings از قدیمی ترین اعضای خانواده جیلبریک است و راهی فوق العاده سریع را برای تغییر تنظیمات به همراه می آورد، اپل هرگز سعی نکرده از ایده آن برای رفع ضعف خود در این حوزه استفاده نماید.

    آیا خیلی سخت است در Notification Center گزینه هایی برای تغییر تنظیمات قرار گیرد؟ شاید اپل نمی خواهد چندان از اندروید الگو برداری کند، اما خب فراموش نکنیم که فلسفه وجودی Notification Center هم از اندروید الهام گرفته شده است.

    Widgets

    ویجت ها قبل از معرفی هر نسخه جدید iOS، در صدر داغ ترین پیش بینی ها قرار می گیرند. و هر بار نیز اپل طرفداران این موضوع را نا امید می کند. و این بار نیز به نظر نمی رسد شاهد باز شدن دروازه ویجت ها به روی توسعه دهندگان باشیم.

    در حال حاضر تنها ویجت هایی که در notification center پیدا خواهید کرد، دکمه های به اشتراک گذاری در توییتر و فیسبوک، ویجت بورس و آب و هوا هستند. در حالی که جیلبریک کنندگان با نصب افزونه هایی همچون Tap to Widgets می توانند قسمت های متفاوتی همچون یادداشت برداری، تقویم، لیست کارها و... را در قالب ویجت، به دستگاه خود اضافه کنند.

    Keyboard

    در حالی که برای اندروید، تعداد بسیار زیادی کیبورد با قابلیت های رنگارنگ وجود دارد، کیبورد iOS از اولین نسخه تا به امروز، تغییرات چندانی را به خود ندیده است.

    جدا از بحث تایپ کردن کلمات، موضوع ویرایش هم در زمینه کیبوردها از اهمیت برخوردار است. موضوعی که جیلبریک کنندگان با افزونه SwipeSelection راههای بسیار آسان تری را برای آن یافته اند. به کمک این افزونه جا به جا کردن مکان نما در میان حروف، انتخاب آنها و... بسیار سریع تر و راحت تر انجام خواهد شد.

    راهی بهینه تر برای تغییر زبان کیبورد، اضافه کردن قابلیت Swype و... همگی از مواردی هستند که اپل باید برای آنها فکری بکند. هرچند اگر این شرکت API کیبوردش را برای شرکت های دیگر باز کند، مجبور نخواهد بود بار سنگین این تغییرات را تنهایی بر دوش بکشد.

    Call/Message Blocking

    قطعا همه شما، برای یک بار هم که شده، قربانی تماس های ناخواسته و یا پیامک های تبلیغاتی شده اید. در بین جیلبریک کنندگان اپلیکیشنی به نام iBlacklist استفاده می شود که عملکردی فوق العاده در برابر بلاک کردن تماس ها و پیامک ها دارد. به راحتی می توانید شماره و یا ایمیل فردی را داخل این برنامه وارد کنید، تا دیگر هیچ گونه مزاحمتی را از جانب وی شاهد نباشید.

    به نظر می رسد اپل باید قابلیتی مشابه را به iOS اضافه کند، شاید در نسخه هفتم شاهد این ویژگی نباشیم، اما در نهایت نسخه های بعدی، پذیرای این قابلیت خواهند بود.

    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط Corleone : Monday 10 June 13 در ساعت 21:44

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •