مبلغی انتخاب کنید :




×
رییس جدید اندروید از نقشه ها برای محبوب ترین سیستم عامل دنیای موبایل می گوید
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: رییس جدید اندروید از نقشه ها برای محبوب ترین سیستم عامل دنیای موبایل می گوید

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    رییس جدید اندروید از نقشه ها برای محبوب ترین سیستم عامل دنیای موبایل می گوید

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    حتما می دانید که چندی پیش ساندار پیچای جانشین اندی رابین شد تا کشتی اندروید را در میان دریای پر تلاطم آینده به پیش ببرد. او در چند سال گذشته، جزئی از تیم روتینی بوده که در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل بر روی صحنه می آیند. پیچای از 2004 به این سو، یک گوگلر است، مدیر بخش کروم از جمله مرورگر و سیستم عامل ابری آن. همکار او، اندی رابین، تا قبل از تغییرات اخیر بخش اندروید را رهبری می کرد.

    در حالی که اندروید خیلی سریع رشد می کند (اکنون روزانه 1.5 میلیون دستگاه فعال می شوند) احتمالا بسیاری افراد همچنان از خود می پرسند که دلیل داشتن دو سیستم عامل گوگلی چیست؟ امسال، اندی رابین که پادشاه پشت پرده کنفرانس توسعه دهندگان بود، دیگر حضور ندارد. او قرار است پروژه های جاه طلبانه دیگری را در شرکت رهبری کند که فعلا خبری از جزئیات شان نیست. پس ساندار پیچای با اندروید چه خواهد کرد؟

    در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مصاحبه wired با ساندار پیچای 40 ساله، رییس دو بخش اندروید و کروم، و عضو تیم L (تیم لری پیج) را بخوانید. این اولین مصاحبه او از زمان به دست گرفتن رهبری اندروید است.



    وایرد: برای ما که از بیرون شاهد اوضاع هستیم، سپردن اندروید از اندی رابین به شما کمی ناگهانی و راز آلود به نظر رسید. آیا از قبل مدت زیادی صرف آن شد؟


    پیچای: من فقط در اواخر این فرآیند متوجه شدم که اندی قصد کناره گیری دارد. در هفته های منتهی به اعلام آن همه چیز خیلی سریع پیش رفت. من عاشق رایانش هستم و برای همین، خیلی برای ام جذاب بود که در موقعیتی قرار بگیرد که در مقیاسی به این بزرگی، بتوانم اثر گذار باشم.


    حالا که در مقام جدید هستید، دیدگاه های شما درباره وجود همزمان کروم و اندروید تغییری کرده؟


    فکر نمی کنم فرق زیادی کرده باشد. اندروید و کروم هر دو پلتفرم هایی بزرگ و باز هستند و رشد سریعی دارند. من فکر می کنم که این دو، نقش قدرتمندی ایفا خواهند کرد، و نه اینکه در حاشیه حضور کمرنگی داشته باشند. من این [حضور توامان] را به عنوان بخشی از نوآوری و حق انتخاب برای کاربران و توسعه دهندگان می بینم.


    وجود دو سیستم عامل نمی تواند گیج کننده باشد؟


    کاربران به اپلیکیشن ها و سرویس هایی که استفاده می کنند اهمیت می دهند، نه به سیستم عامل ها. عده کمی از شما می پرسند "هِی، چطور مک بوک ها با مک او اس 10 و آیفون و آیپد با آی او اس کار می کنند؟ چرا اینطوری است؟" آنها اپل را آیتونز، آیکلود و آیفوتو می دانند. توسعه دهندگان هم همین طور. آنها می خواهند هر اپلیکیشن را یکبار بنویسند ولی در عین حال حق انتخاب هم می خواهند. چیزی که در موقعیت جدیدم مرا سر ذوق می آورد این است که می توانم تلاش کنم، کار درست را برای کاربران و توسعه دهندگان انجام دهم -بدون نگرانی بابت این حقیقت که دو سیستم عامل داریم. ما هر دو را با آغوش باز پذیرفته ایم و به سرمایه گذاری روی آنها ادامه خواهیم داد.


    بنابراین در کوتاه مدت، چیزی تغییر نخواهد کرد. در بلند مدت، رایانش به خودی خود تغییرات لازم را دیکته خواهد کرد. ما در دورانی مهم زندگی می کنیم. دنیایی با چندین نمایشگر، دستگاه های هوشمند، با مقادیر زیادی کامپیوتر ارزان قیمت، و سنسورهای بزرگی که داخل دستگاه ها جای گرفته اند. در گوگل ما دنبال این هستیم که چگونه می شود چیزی بی عیب و زیبا و نوآورانه را به همه این دستگاه های مختلف ارزانی داشت. چشم انداز می تواند تا یکی دو سال دیگر فرق کند، ولی در کوتاه مدت، ما اندروید و کروم را جداگانه خواهیم داشت، و مسیر را عوض نخواهیم کرد.


    با این حال، در مقایسه با یک سیستم عامل، منابع زیادی برای توسعه دو سیستم عامل باید اختصاص یابد. این برای شما یک مشکل است.


    حرف منصفانه ای است. ما می خواهیم در هر مرحله، کار درست را انجام دهیم، هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران. دنبال یافتن اشتراکات هستیم. در بخش مرورگر، چیزهای زیادی را اشتراک گذاشته ایم. می خواهیم با شدت بیشتری کارهای مشابه آن را انجام دهیم. و شاید در انتهای مسیر، جوابی با مخرج مشترک بزرگتر پیدا کنیم.


    به عنوان رییس جدید اندروید، بزرگترین چالش را چه می دانید؟


    اول بگذارید از فرصت ها بگویم. مقیاس و ابعاد کار از چیزی که پیش خودم فکر می کردم هم بزرگتر است. شتاب -در هر دو بخش تبلت ها و تلفن های جدید- نفس گیر است. فرصت های بسیار بزرگی را در این بخش می بینم، چون بسیار غافلگیرکننده است وقتی می بینی بخش بزرگی از دنیا به کامپیوترها دسترسی ندارند. اریک [اشمیت] در کتاب خودش درباره 5 میلیارد نفر بعدی نوشته [که اکنون به اینترنت وصل نیستند ولی به زودی خواهند شد.] این واقعاً درست است و مرا به شوق می آورد. یکی از چیزهای عالی در باره پلتفرم های باز مثل اندروید این است که تمام طیف ها را پوشش می دهد. رساندن دستگاه و خدمات کامپیوتری ارزان به دست کشورهای در حال توسعه، برای شخص من پر معنی است. (چاندار اصلیت هندی دارد.)


    خب حالا از چالش ها بگویید.


    چالش این است که: چطور بدون تغییر طبیعت باز اندروید، به بهبود تجربه کل کاربران نهایی کمک کنیم؟ به همه کاربران، فارغ از محل زندگی شان، یا نوع تلفن یا تبلتی که می خرند.


    وقتی شرکتی مثل فیسبوک با Home به میدان می آید که آن تجربه را تغییر می دهد، معنای اش چیست؟


    جذاب است که فیسبوک ابتدا اندروید را بری این مورد برگزیده. از اول هم قرار بر این بوده که اندروید بسیار قابل شخصی سازی باشد و به نوآوری ها خوش آمد بگوید. برای این محصول خاص، نظر شخصی ام این است که زمان نتیجه را مشخص خواهد کرد. برای مارک [زاکربرگ] مردم در مرکز همه چیز قرار دارند. رویکرد من اندکی فرق دارد. من فکر می کنم دنیا چند چهره و پیچیده است: مردم بخش بزرگی از آن هستند ولی نه مرکز همه چیز و یا خود همه چیز.


    برخی افراد نگران این هستند که گوگل با مسدود کردن چنین رویکردی در نسخه های بعدی اندروید، به Facebook Home واکنش نشان دهد.


    ما می خواهیم یک پلتفرم خیلی خیلی باز باشیم، ولی با رویکردی که کاربران، یک تجربه در کل خوب داشته باشند. باید راهی برای منطقی سازی چیزهای مختلف پیدا کنیم، و طوری انجامش دهیم که برای کاربران و توسعه دهندگان منطقی باشد. در این رویکرد، همیشه تعادل هست. فرقی با تصمیماتی که فیسبوک برای پلتفرم خودش می گیرد ندارد. ولی الآن، برنامه ای برای چنین تغییری نداریم و خوشحالیم که آنها [فیسبوک] کارشان را خوب انجام داده اند.


    صبر کنید. شما می گویید فیسبوک هوم را دوست دارید ولی ممکن است زمانی در آینده، متقاعد شوید که یک رویکرد تهاجمی مثل آن، برای کاربران خوب نیست و نمی تواند در آینده اندروید جایی داشته باشد؟


    خیر. بگذارید شفاف سازی کنم. کاربران باید بتوانند اپلیکیشن ها و انتخاب های خود را داشته باشند. برخی کاربران واقعا این را می خواهند. در نتیجه همین قضیه، در هر نسخه از اندروید، ما تغییراتی را انجام می دهیم. بنابراین به مرور زمان ممکن است تغییراتی پیاده شوند ولی اگر هوم چیزی است که کاربران می خواهند، به گمانم فیسبوک قادر به عرضه آن خواهد بود. ما می خواهیم کاربران قادر به داشتن چیزی که می خواهند باشند.


    نظرتان درباره تغییرات جدی مثل کیندل فایر چیست، جایی که تجربه اندروید به مسلخ رفته تا چیزی کاملا متفاوت جایگزینش شود؟


    طبق مفاد گواهی استفاده، آمازون می تواند این کار را بکند. در کل، ما در گوگل دوست داریم که هر کسی بر روی یک نسخه از اندروید کار کند، زیرا به نظرمان این به نفع همه است. ولی این جزو چیزهایی نیست که ما در صدد کناره گیری ازشان باشیم. تمرکز ما بر روی فیسبوک هوم یا کیندل فایر نیست. دنیای کامپیوتر دارد وارد رشدی از نوع انفجاری می شود که فقط یک بار در طول عمرش رخ می دهد. کار ما این است که مطمئن شویم همه چیز برای مردم خوب پیش رود و مشکلات مهمی را از سر راه آنها بردارد. برای مثال، ما در آینده نوعی از کامپیوترها را خواهیم داشت که پیش از حمله قلبی به شما هشدار می دهند.


    انحصار سامسونگ و اینکه تقریباً تمام سود پلتفرم اندروید را به جیب می زند، برای گوگل مشکل به حساب می آید؟


    من فکر می کنم مطبوعات خیلی با این قضیه بازی کرده اند. سامسونگ یک شریک عالی برای ما است. ما تقریبا بر روی تمام محصولات مهم مان با آنها کار می کنیم. گلکسی اس 4 من اینجا است. (تلفنش را بالا می گیرد.)


    امکان eye-tracking چطور کار می کند؟


    در واقع من هیچ وقت ازش استفاده نکرده ام. ببینید، سامسونگ یک نقش حیاتی در کمک به موفقیت اندروید ایفا می کند. برای ارائه تجربه های کاربری عالی، نیاز به سخت افزار و نرم افزار در کنار هم دارید. این رابطه از نظر ارتباط روزانه و کار تاکتیکی بسیار مستحکم است. بنابراین من نگران نیستم. به طور تاریخی این صنعت ساختار های دیرپا و قدرتمندی داشته. به مایکروسافت و اینتل نگاه کنید. آنها به یکدیگر نیاز متقابل داشته اند، ولی این برای هر دو شان خوب پیش رفته. وقتی به آینده کامپیوترها می نگرم، نیاز به نمایشگر بهتر، باتری بهتر و ... هست. سامسونگ در این تکنولوژی ها یکی از پیشتازان جهانی است.


    یک مزیت انحصار سامسونگ این است که زیاد نمی شنویم که گوگل ممکن است برای موتورولا پارتی بازی کند.


    برای پیشبرد اکوسیستم اندروید، موتورولا [فقط] یک شریک [دیگر] است.


    آینده سخت افزارهایی با برند گوگل چطور می شود؟


    ما ادامه مسیری را که با نکسوس و کروم بوک ها آمده ایم خواهیم داشت. هر پروژه سخت افزاری که انجام دهیم، برای پیش بردن اکوسیستم است.


    یک دلیل اینکه مردم فکر می کنند گوگل ممکن است به نفع اندروید از کروم عقب بکشد این است که وب باز (Open Web) ممکن است قادر به ارائه امکاناتی که کاربران می خواهند نباشد. به عنوان رییس بخش کروم شما ایده اپلیکیشن های ابری را توسعه داده اید که بر مبنای فناوری هایی مثل HTML 5 است، گفته اید که اینها به اندازه اپلیکیشن های بومی که برای اجرا روی دستگاه های خاص ساخته شده، قوی خواهند بود. ولی سال گذشته مارک زاکربرگ گفت که بزرگ ترین اشتباه فیسبوک این بوده که تلاش کرده از HTML 5 برای اپلیکیشن های موبایلش استفاده کند. او گفته که سرعت و کیفیت مناسب برای کاربران را نداشته. آیا این ضربه ای بود به دیدگاه شما درباره کروم؟


    من فکر می کنم واقعیت کمی متفاوت است. من کروم و اپلیکیشن ها را حتی قبل از ظهور اندروید مدیریت می کردم. برخی از اپلیکیشن های حجیم ما اکنون بر روی دستگاه ها قرار دارند، برای مثال، اپلیکیشن های بومی جی میل برای دستگاه های مختلف. ولی من مخالف هستم که تمام مشکلات فیسبوک به گردن HTML 5 بوده. فکر نمی کنم این درست باشد. شرکت های دیگری هستند که با استفاده از رویکرد HTML 5 بر روی موبایل اپلیکیشن های خوبی ارائه کرده اند. برای مثال، بسیاری از مجلات از اپلیکیشن بومی به HTML 5 مهاجرت کرده اند. فایننشال تایمز چنین کرده و سپس گزارش داده که علاقه مشترکینش به طور محسوسی افزایش یافته. این بر عکس چیزی است که فیسبوک می گوید. و این زیبا است. هر توسعه دهنده ای به چیز خاصی نیاز دارد.


    از منظر اعداد، اندروید بیش از محصولات اپل می فروشد، ولی اپل پول بیشتری از پلتفرمش در می آورد. آیا ماموریت شما این است که درآمد حاصل از اندروید را بالا ببرید؟


    ما از مدل کسب و کارمان بسیار راضی هستیم. تمام سرویس های اصلی ما -جستجو، یوتوب، مپز، و غیره- بر روی تلفن ها اجرا می شوند و اندروید به ارائه آنها به کاربران کمک می کند. پس در اصل، یک مدل کسب و کار اینجا هست. و خدمات، مثل گوگل پلی، یکی از منابع درآمدی هستند. پرداخت ها به توسعه دهندگان در سال 2012 چهار برابر شد. به نظرم تازه در پشت خط شروع مسابقه هستیم. در ابتدای تغییراتی بزرگ در دنیای کامپیوتر و رایانش. به آموزش و شرکت ها فکر کنید، فرصت ها بی شمارند. ما اکنون تمرکز بیشتری بر روی مصرف کننده و تجربه اش داریم، ولی فکر می کنیم اتفاقات درستی از منظر تجاری در راه است.


    شما از دیدن سیستم عامل فایرفاکس غافلگیر شدید؟


    به هیچ وجه. وب یک پلتفرم مهم است، فکر نمی کنم تا آخر عمر من این تغییر کند. وجودش یک دلیل دیگر است برای اینکه اگر ما کروم او اس را شروع نمی کردیم، کس دیگری می کرد.


    بسیاری افراد از فرآیند آپدیت اندروید شاکی هستند. گوگل چطور کسب اطمینان می کند که آخرین آپدیت ها در اختیار مردم قرار بگیرد؟


    داریم روی اینکه چطور اندروید آپدیت ها را بهتر سروسامان دهد فکر می کنیم. راه هایی برای رفع این مشکل یافته ایم. تازه اول کار هستیم. داریم با شرکای مان برای طراحی راه مناسب رایزنی می کنیم. برای یافتن مکانیزم ها به زمان نیاز داریم، ولی قطعا برای من و سایر اعضای تیم، یکی از موارد مهم است.


    چه انتظاری از کنفرانس I/O امسال داشته باشیم؟


    قرار است چیز متفاوتی باشد. زمانی نیست که چیز زیادی در زمینه محصولات جدید یا یک سیستم عامل جدید داشته باشیم. هم برای اندروید و هم کروم، امسال قرار است بر روی چیزهای مختلف برای توسعه دهندگان تمرکز کنیم، با بتوانند اپلیکیشن های بهتری بنویسند. می خواهیم نشان دهیم که چطور خدمات گوگل کارهای فوق العاده ای در این دو پلتفرم انجام خواهند داد.


    به عنوان رییس بخش اندروید، دستورات جنگی که از لری پیج دریافت کرده اید چیست؟


    لری می خواهد مطمئن شود که نوآوری ادامه دارد و کارهای اساسی برای کاربران و توسعه دهندگان انجام می شود. من هم همین را می خواهم. بنابراین ذهن ها همپوشانی دارد. دستور جنگی او این است که "لطفا برو و کارهایی در حد و اندازه گوگل بکن."


    و در آخر، شما دستتان حسابی به کروم و اپلیکیشن ها بند است و حالا بزرگترین سیستم عامل موبایل دنیا هم اضافه شده. چطور کارتان را مدیریت می کنید؟ من یک پروژه سری دارم که 4 ساعت به 24 ساعت شبانه روز اضافه می کند. کمی سفر در زمان چاشنی کار است.


    منبع : Wired - Narenji




    موضوعات مشابه:

    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •