مبلغی انتخاب کنید :




×
انتقادات بیل گیتس به گوگل به خاطر بی توجهی به فقرا
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: انتقادات بیل گیتس به گوگل به خاطر بی توجهی به فقرا

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    انتقادات بیل گیتس به گوگل به خاطر بی توجهی به فقرا

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    دیروز خبری داشتیم از توسعه پروژه اینترنت بالونی گوگل در کالیفرنیا؛ پیش از آن هم خبرهایی منتشر شده بود که گوگل قصد دارد همه زمین را تحت پوشش این فناوری قرار دهد و مناطق محروم دنیا را از موهبت اینترنت بهره مند سازد تا آن دو سوم از مردم جهان که از دسترسی ارزان به آن بی نسیب مانده اند نیز متنعم شوند.

    اما مرد فناوری دیروز و خیرخواه بشریت امروز، آقای بیل گیتس، با تردید به این قضیه نگاه می کند. او در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته:

    وقتی دارید از مالاریا می میرید، و بالونی بر فراز سرتان ظاهر شود لابد پیش خودتان می گویید این چطور قرار است به من کمک کند. وقتی کودکی به اسهال مبتلا می شود (در نظر داشته باشید که این بیماری در صورت علاج نشدن منجر به مرگ بیمار می شود و از مهم ترین عوامل مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال است) هیچ وبگاهی وجود ندارد که آن را درمان کند. قطعاً خود من از باورمندان به انقلاب دیجیتال هستم. مراکز بهداشت و درمان متصل و آنلاین، مدارس متصل به شبکه جهانی، همه اینها چیزهای خوبی هستند. اما نه برای کشورهایی با درآمد خیلی کم؛ مگر اینکه مستقیماً بگویید قرار است با این فناوری فکری به حال مالاریا (و امثال آن) بکنیم.


    Google.org بنیاد خیریه غیر انتفاعی گوگل است که در ۲۰۰۶ تاسیس شد. این بنیاد پیشتر تحت رهبری پزشک و فن شناسی به نام لری بریلینت بود. او روی ریشه کنی آبله کار می کرد و فعالیت هایش فقط معطوف به پروژه های فناوری نمی شد.


    همین ایشان در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفته بود: « چرا باید در جایی که دغدغه اصلی مردمانش غذا و آب سالم است، وای-فای نصب کنیم؟» اگر نیت خیری در کار است بهتر نیست هزینه های هنگفت این کار را صرف مسائل «حیاتی» بکنیم؟


    در ۲۰۰۹، کانون توجه این بنیاد به سمت پروژه هایی که در راستای فرهنگ مهندسی و فناوری گوگل بود چرخید. بیل گیتس در این باره می گوید: «حالا آنها فقط کسب و کار اصلی شان را انجام می دهند. بسیار خوب. اما بازیگرانی که فقط روی کار خود متمرکزند٬ قادر به دست گیری ضعفا نخواهند بود».


    پیرِ ردموند معتقد است که نجات جان انسان ها و ریشه کنی بیماری ها اولویتی به مراتب بیشتر از فعالیت های کنونی Google.org دارد. فعالیت هایی چون ایجاد دسترسی بهتر به اینترنت، تحقیقات در زمینه انرژی های تجدید پذیر، اپلیکیشن های پاسخ به بحران و غیره. خوب مسلماً اینها از منظر کسانی که مشکلات بنیادی در زمینه رفاه زندگی شان دارند٬ اولویتی ندارند. آقای گیتس بنیادش را جدای از شرکت مایکروسافت و ۲۵ سال پس از تاسیس مایکروسافت بنا نهاد. این بنیاد در ۲۰۱۲، ۳.۴ میلیارد دلار کمک خیریه داشته و در مجموع تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۶.۱ میلیارد دلار به نیازمند کمک کرده.


    گوگل در سپتامبر پیش رو (مهر ماه) ۱۵ ساله می شود؛ یعنی درست همان سن و سالی را پیدا می کند که در آن٬ مایکروسافت هم روی مهندسی و تصاحب بازار متمرکز بود. بنیان گذاران میلیاردر گوگل، سرگی برین و لری پیج، مشغول کار روی پروژه های عظیمی چون خودروی بدون راننده و اینترنت بالونی هستند. بعید هم نیست روزی از این پروژه ها برای حل مشکلات صعب بشری استفاده کنند. به هر حال همیشه منافع شخصی اولویت دارند و از این منظر شاید بتوان به گوگلی ها حق داد.


    اینکه مردم دنیا به اینترنت و رسانه های آزاد و اطلاعات دسترسی داشته باشند آرزو و شعار قشنگی است. اما به راستی برای کسانی که در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند این کالاهای لوکس به چه کاری می آید. به قول معروف «شکم گرسنه، دوستت دارم سرش نمی شود».


    آیا اینها سرپوشی هستند برای اهدافی به جهت مغلوب کردن ملت های ضعیف تر؟ به راستی کودکی که در اعماق بیابان های آفریقا زندگی می کند اگر از کودکی با ابزارهای خیرخواهان (!) گوگل بزرگ شود برده فکری آنها نخواهد شد. آیا این کارها در راستای همان راهبرد معروف این شرکت٬ یعنی سخت جلوه دادن دنیای بدون گوگل برای مردم٬ نیست؟ ساده انگارانه از کنار هر مسئله ای نباید گذشت. نظر شما چیست؟


    منبع : Cnet - Narenji





    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    4 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

  3. Top | #2


    تاریخ عضویت
    July 2012
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    شماره عضويت
    293
    نوشته ها
    1,408
    می پسندم
    4,562
    سپاس از شما
    2,604 بار در 1,055 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    HTC
    اپراتور
    Iran
    مدال ها

    مدال اول مدال دوم مدال سوم
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    236
    نمی گم حرفهای گیتس درسته یا تحلیل هایی که تو این پست نوشته شده تحلیل های کاملیه اما از زمانی که این بحث مطرح شد همش فکر می کردم واقعا این کار با این همه هزینه چقدر برای گوگل سود داره که اینقدر جدی داره روش کار میکنه

    Sent from my HTC Desire HD using pda-planet premium

    3 کاربر پست mohammadsp عزیز را پسندیده اند .



کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •